مسابقه پیشنهاد شعار برند تیویکا با جوایز نفیس

مسابقه پیشنهاد شعار برند تیویکا با جوایز نفیس


شعار برند تیویکا

بیسکویت یک مکمل غذایی کامل است که پزشکان به تازه مادران توصیه می کنند حتما به فرزندانشان بدهند. و افرادی که به خوردن بیسکویت علاقه مند هستند از سطح زیادی از "احساسات" و "عواطف" برخوردارند.

 

بررسی ها نشان می دهند بیسکوییت ها برای افراد نوعی حس کودکی را تداعی می کند و افراد پس از خوردن آن احساس آرامش بیشتری دارند و روحیه کودکی شان تداعی پیدا می کند.

گفتنی است افراد پس از خوردن بیسکویت یاد "خاطره های مثبت" خودشان می افتند و به مرور گذشته و یادگاری هایشان می پردازند.

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد بیسکویت به دلیل رطوبت پایینی که دارد دچار افزودنی کمتری است از این رو گزینه ای مناسب به عنوان میان وعده یا تغذیه برای کودکان و تمام گروه های سنی محسوب می شود.

از این رو شرکت ویتانا اولین تولید کننده بیسکوئیت در ایران(با شروع فعالیت از سال 1337) ،با تنوع بالای محصولات از جمله انواع بیسکوییت،کیک،شکلات،آدامس،تافی... متعهد شده  تا با ارج نهادن به بینش مشتریان همیشه وفادار خود (که جزء خانواده بزرگ ویتانا هستند)، خاطره شیرین بیسکویت مادر را با کلیه محصولات  زنده و تعمیم نماید.

لذا  از شما کاربر گرامی خواهشنمدیم  برای مسابقه پیشنهاد شعار برند تیویکا، متن زیر را بخوانید. جوایز برندگان مسابقه با داوری اساتید فن انتخاب و اهدا خواهد شد.


نفر اول: پلاک ویژه طلای مادر
نفر دوم و سوم: پلاک طلای مادر
زمان ارسال: تا پانزدهم شهریور ماه


شعار تبلیغاتی چیست؟
واژه اسلوگان (Slogan) که در زبان فارسی به آن شعار تبلیغاتی اطلاق می شود، از واژه اسکاتلندی اسلوگ – گریم (Slugh-Gharim) گرفته شده است. به نظر می رسد که ریشه لغوی آن نزدیک و متناسب با مفهومی است که امروزه از آن استفاده می شود. شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص، که درباره ویـژگی ها و مزیـتهای آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد .شعارهای تبلیغاتی امروز خیلی مدرن تر شده اند و جا انداختن آنها در ذهن مخاطب با تصویر، موسیقی و شعر تا حدی پیچیده شده است. گفته می شود که شعارهای تبلیغاتی موثرترین ابزار به منظور جلب توجه افراد به یک یا چند جنبه از یک محصول یا خدمت هستند.
                                     
شعارهای تبلیغاتی به دو دسته زیر تقسیم می شود:
شعارهای نهادی (موسسه ای): به شعارهایی اطلاق می شود که برای کسب وجه برای سازمان و ایجاد تصویری مثبت و معتبر ساخته می شود. بسیاری از شرکتها تاکید فراوانی دارند که شعارهایشان درهمه تبلیغاتشان و همه سربرگهای شرکتشان وجود داشته باشد که البته تاکید خوبی است.


شعارهای کالا: این شعارهای تبلیغاتی که با عنوان کپسولهای تبلیغاتی نیز نامیده می شود، با کمپین تبلیغاتی تغییر می کند. این شعارها وجوه مثبت و خاص کالا یا خدماتی را که قرار است تبلیغ شود به تصویر می کشد.


باید توجه داشت که شعار هر شرکت باید سه ویژگی اساسی را دنبال کند:
1- مناسب شرکت و محصولات آن باشد.
۲- ساده، جذاب و به یاد‌ماندنی باشد.
۳- و مهمتر اینکه متمایز کننده آن شرکت از رقبا باشد.
 
شیوه های طراحی شعارهای تبلیغاتی
• بر روی نیاز خاصی تاکید کنید: در این حالت بازار هدف با توجه به اشاره مستقیم به یک نیاز خاص درک صحیحی از شعار خواهد داشت.


• بر اهداف سازمانی تاکید نمایید: شعارهایی که بر ماموریت و اهداف سازمان تاکید دارند نشان دهنده تعهد سازمان به اهداف و ماموریت هایش نیز می باشد.


• سوال مطرح کنید: این تکنیک تنظیم شعار تبلیغاتی که توسط معدودی از سازمانها و شرکتها مورد استفاده قرار گرفته است، با یک سوال، مخاطب را ترغیب به فکر کردن به یک محصول و یا کل سازمان می نماید.


• شعارهای تک کلمه را به کار گیرید: برخی به اشتباه می پندارند که هر چه تعداد کلمات به کار رفته در شعار بیشتر باشد پیام راحت تر منتقل خواهد شد. اما در نقطه مقابل این گروه از شعارها ، شعارهای کوتاه تک کلمه ای قرار دارند،این گروه از شعارهای تبلیغاتی از قدرت جلب کنندگی و ماندگاری بالایی برخوردارند.


• نام سازمان یا محصول را با مزیت رقابتی تان پیوند بزنید: این تکنیک از رایج ترین تکنیک های تنظیم شعار تبلیغاتی است. به تعبیری این تکنیک جز سهل ترین شیوه های تنظیم شعار تبلیغاتی نیز به شمار می آید.


شعار تبلیغاتی در اغلب موارد نقش زیادی در عملکرد بین شرکت های رقیب دارد. شعار تبلیغاتی مؤثر معمولا :
• مزایای اصلی یک محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان می کند.
• به فاصله میان یک محصول و محصولات رقبا اشاره می کند – البته در محدوده موانع قانونی معمول
• یک توضیح موجز، مستقیم، ساده و تحریک کننده می دهد.
• کنایه آمیز است.
• یک شخصیت متمایز را برای خود اقتباس می کند.
• جایگاهی موثق و باورپذیر از یک برند یا محصول ارائه می دهد.
• باعث می شود که مشتری احساس خوبی پیدا کند.
• نیاز و خواسته را در مشتری ایجاد می کند.
• سخت فراموش می شود – در خاطره ماندگار می شود ( چه آن را دوست داشته باشیم و چه از آن خوشمان نیاید)، به وی‍ژه اگر با یکی از شیوه های ثبت در حافظه نظیر یک سرود، شعر، تیزر و یا تصویر همراه شود.


با توجه به توضیحات فوق چند نمونه از شعارهای تبلیغاتی معروف در دنیا عبارتند از :
• Adidas - Impossible Is Nothing.
• Coca-Cola - It's The Real Thing.
• Ford - Built For The Road Ahead.
• Gillette - The Best A Man Can Get.
• Kodak - Share Moments. Share Life.
• Nike - Just Do It.
• NOKIA - Connecting People.
• Pepsi - The Choice Of A New Generation.
 
اگر به شعارهای زیر توجه کنیم مشاهده میکنیم که هیچ تمایز خاصی وجود ندارد و همگی سعی کرده‌اند وسعت جغرافیایی مشتریان خود (همه ایران) را یادآور شوند:
- بانک رفاه، بانک همه
- بانک کشاورزی، بانک همه مردم ایران
- بانک صادرات، در خدمت مردم
- بانک ملت،‌بانک شما       
- پارسیان،‌ بانک ایرانیان
- بانک مسکن، بانک پاسخگو
- بانک تجارت، بانک فردا
- بانک تات  تجربه، اعتبار، توسعه
-بانک ملی هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می‌درخشد
-بانک سامان، بانک هوشمند
بانک پاسارگاد، بانک هزاره سوم
بانک انصار، نماد خدمت و اعتبار
- به رویاهات فکر کن بانک ملت
بانک اقتصاد نوین نخستین بانک خصوصی کشور
 
ودر پایان چند نمونه موفق ( تجزیه تحلیل با خودتان ) :
هوای شما را داریم.....کولر های گازی اجنرال
بوتان انتخابی مطمئن                           
شعار قلم چی : برنامه ریزی امروز موفقیت فردا
هیچ کس تنها نیست............... همراه اول
محصولات تبرک و کاربرد نام حمید
سن ایچ و دیگر هیچ
پاکسان به سلامت خانواده می اندیشد
به ما دلگرم باشد – ایران رادیاتور
گلد ایران ضمانت خرید شماست
همه جا گلرنگ
 
روش کار پیشنهادی:
پیشنهاد می گردد مشابه جلسات طوفان مغزی (Brain storming)، در یک محفل مادرانه خلاق دور یکدیگر جمع شده و از برگه های رنگی درجهات جمع بندی و دسته بندی لغات کلیدی استفاده نمایید.

اینجا کلیک کنید.

 

شعار برند تیویکا

 

 

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه